OBMANJUJU LI NAS PRIČAMA O USPJEHU?

  Nedavno mi je kolegica s faksa komentirala članak o uspjehu riječima „Danas svi nešto pišu o uspjehu“. Time mi je skrenula pozornost na razne medije i uistinu sam počela sve više primjećivati kako nas o uspjehu podučavaju ljudi koji zapravo nisu mnogo u životu postigli. Nakon profesionalne plivačke karijere, pokretanja vlastitog posla prije više od pet godina s objavljenje dvije knjige i titulom mag. Ing. imala sam nekih doticaja s uspjehom pa ću svoja razmišljanja podijeliti s vama.
   Mentor mi je davno rekao kako moram biti ozbiljna prilikom odabira ljudi čije ću savjete prihvaćati jer se mnogi lažno predstavljaju. Postoje ljudi koji održavaju seminare vezane za postizanje poslovnog uspjeha ili unaprjeđenje posla a doslovno nemaju zaposlenog niti jednog radnika, niti otvorene firme/obrta/zadruge/udruge/franšizu/brend... Ako oni znaju tajnu uspješnog poslovanja zašto ona nisu uspješni na poslovnom planu?
   Ono što je zajedničko većini samoprozvanih motivatora (poslovno područje) je činjenica da pričaju o uspjehu i tome kako pozitivne misli privlače dobro i novac te kako trebate vjerovati u sebe. Poneki spomene da trebate i raditi na sebi. Sve je to super ali svima u tekstovima fali glavni sastojak za uspjeh, onaj ključan segment – ideja - morate imati ideju koju ćete prodati!
   Prodaja je temelj uspjeha u poslovnom svijetu. Sve ostale vjere i uvjeravanja vise u zraku ako nemate što ponuditi tržištu. Onom istom na kojem je svakim danom sve veća gužva. Vrlo vjerojatno što god vam padne na pamet već netko radi. Zato se više koncentrirajte na to da radite nešto što volite a ne radite na tome da otkrijete toplu vodu. Tada kada počnete raditi nešto iz ljubavi i primijenite znanje koje ste ranije prikupili o uspjehu divne stvari počinju se događati.
   Svi ti silni članci o uspjehu uistinu će pomoći onima koji imaju razvijen neki koncept ili su već u poduzetničkim vodama. Ostali će svakim člankom sve više tonuti jer će shvatiti da puno toga znaju i sve su u životu podredili uspjehu no bez konkretnog proizvoda ili ideje uspjeh se neće realizirati. Osim ako ne poželite postati još jedan od poslovnih savjetnika koji zapravo ne posluje već puno priča.

Kako odabrati mentora?

   To ovisi o vama i području koje vas zanima. Ja sam imala nekoliko mentora do sada ovisno o tome na kojem području svoje karijere sam radila. Trenutno preferiram strane mentore jer mi mogu ponuditi upravo ono što meni sada treba na poslovnom planu dok u Hrvatskoj uspješni poslovni ljudi nisu skloni mentoriranju. Moram se pohvaliti da sam prije šest mjeseci postala mentorica i svjedočila kako osoba s mentorom uistinu puno brže postane uspješna od one koja sve nastoji napraviti sama.

  Ukoliko ste student predlažem da se aktivno uključite u neku studentsku udrugu. Ja sam bila član BEST-a Zagreb (Board of European Students of Technology – sjedište udruge je na FER-u). Tamo vam se dodjeli mentor koji radi s vama na svim segmentima razvoja i uistinu mnogo naučite i svoje znanje kasnije dovedete do savršenstva praktičnim radom. Ujedno možete sudjelovati na raznim inženjerskim natjecanjima koja se održavaju u Zagrebu no i diljem Europe.

  Ako je vaše studentsko doba iza vas onda postaje razne organizacije koje rade radionice i dodjeljuju mentore. Ti mentori mogu pomoći uglavnom ljudima koji tek počinju s polovnim svijetom, a onima koji već plivaju u tim vodama predlažem da prouče teme vezane za poslovne inkubatore.

Ana Bukovac

Primjedbe